9 oktober

9 oktober 2017 - Addo, Zuid-Afrika

Na een uitgebreid ontbijt, echt zalig, vertrekken we naar Addo Elephant park.

We zijn in het park en komen na een kwartier de eerste olifant tegen die staat te plukken aan de struiken. We zien er later nog veel meer en hebben geluk daarmee. We zien verder nog kudu's, zebra's, aapjes, wilde everzwijnen en herten.

Na ongeveer 70 kilometer rijden we richting de uitgang en komen nog een hele groep olifanten tegen die op de weg lopen. Ze komen steeds dichterbij en Peter begint al een beetje achteruit te rijden. De olifanten gaan harder lopen en Peter gaat steeds harder achteruit op de onverharde weg. De olifanten gaan ook steeds harder lopen en Peter rijdt uiteindelijk echt hard achteruit. Gelukkig staan er geen auto's achter ons en gelukkig rijdt de auto harder achteruit dan de olifanten kunnen lopen.

Poeh, we zijn wel geschrokken. Dit kan dus ook. Als we het park uitrijden, vertelt Peter het verhaal aan de vrouwen achter de kassa en vraagt of we er goed aan hebben gedaan om zo hard achteruit te rijden. Ze moeten vreselijk lachen en vinden dat hij er goed aan heeft gedaan om te vluchten. Dit hadden ze nooit gehoord. Hehe, hebben wij weer.