8 oktober

8 oktober 2017 - Addo, Zuid-Afrika

We vertrekken van Jeffrey Bay en vinden dit niet echt erg. Het backpackers hotel was echt voor jonge mensen die het allemaal niet zo nauw nemen met alles. Het was super goedkoop, 25 euro met ontbijt, dus mopperen we verder niet.  We kijken nog even langs de kust of we meer zien dan de dag ervoor maar we besluiten onze weg te vervolgen. Op naar Port Elisabeth.

Daar aangekomen zoeken we het centrum en aldaar aangekomen blijkt dat dit niet echt de moeite waard is. We gaan naar een boulevard waar het er al een stuk vriendelijker eruit ziet. Na een lekkere bak koffie en een heerlijke taart erbij, gaan we door naar Addo.

We komen aan bij bij B&B Homestead en is echt prachtig met kleine huisjes, waarvan wij er een van krijgen. In deze oase besluiten we de middag ff lekker te chillen en gaan pas de volgende dag naar het Addo elephant park. We blijven nog maar een nacht hier, het is hier zo lekker.

's Avonds eten wij bij het B&B en de gastheer gaat braaien voor ons. Typisch ZA. Nou, het eten en drinken was zeer gezellig en lekker. De eigenaar en zijn vrouw waren afgelopen juni in Vlissingen geweest voor het WK karate met hun 12 jarige dochter, die deze sport beoefend. Hoe toevallig is dit. Verder zaten we met andere Nederlandse mensen te praten en jawel hoor, we kenden weer iemand gemeenschappelijk.