13 oktober

13 oktober 2017 - Underberg, Zuid-Afrika

We hebben een prachtig B&B in Underberg en om nog een dagje te bijven moeten in Underberg naar een andere B&B  toe. De eigenaar heeft een andere adres waar we naar toe worden gebracht door John. Dit is bij een Nursery (tuinderij) en is echt ook een prachtige omgeving om te zijn. De tip wordt gegeven om in de Drakenbergen gardens te gaan hiken. Dus dat gaan we doen. Het is 25 kilometer rijden en dan komen we bij een hotel en golfresort. Door de poort moeten we over een hele smalle weg langs het golfterrein en ja hoor, daar kunnen we een ticket kopen om te hiken.

De paden zijn uitgezet en we lopen een korte route door het terrein. We moeten 2x het water over om bij de grot aan te komen. Onderweg is het af en toe klauteren over de rotsen en komen we mensen tegen die we gisteren hebben ontmoet met de tour over de Sani Pass. Ze zijn door het water gegaan maar hadden hun broek uitgedaan. Desondanks waren ze nat bijna tot aan hun kruis. Wij lopen tot het water maar gaan dit niet proberen. We zijn ondertussen al 2 uur aan het lopen over misschien 3 kilometer. We eten daar een broodje die we meegenomen hadden en gaan weer terug. Het is echt schitterend om hier te lopen. Het is een beetje mistig en bewolkt maar dat geeft ook een speciaal effect.

' s Avonds eten we in de Lemon Tree een hapje en nemen een fles wijn mee. Peter heeft een bijzondere verjaardag zo gehad.