5 oktober

5 oktober 2017 - Swellendam, Zuid-Afrika

Vanmorgen de wekker op 7 uur gezet, we gaan wale watching boottocht beleven!

Aangekomen bij de haven schrijven we ons in en betalen de boottocht. De zee is een stuk rustiger geworden. Ze hebben 2 dagen niet kunnen uitvaren. Wij hebben geluk en vertrekken om 9 uur. We varen voor de kunt van Gansbaai en daar liggen 4 walvissen bij elkaar, 2 koppeltjes. Ze liggen praktisch naast de boot en we hebben goed zicht op hun. Echt geweldig om ze van zo dichtbij mee te maken.

Bij de terug vaart is de zee toch weer wat ruwer geworden en er zijn weer schuimkoppen ontstaan. We zijn blij weer bij de haven te zijn.

Goodbuy Hermanus en hello Swellendam, onze volgende bestemming. Voordat we naar ons guesthouse gaan, doen we eerst NP Bonte bok aan. Na een uur op onverharde wegen te hebben gereden en nog een hiking van een uur gedaan te hebben verlaten we het park. Alleen een aantal bokken gezien en geen zebra's.

Na het inchecken in Flemetree guesthouse gaan we bij een restaurantje bij de kerk een hapje eten. De bobotie smaakt heerlijk.

Morgen naar Knysna.

Van reisblog naar fotoboek