3de dag Kaapschiereiland en Stellenbosch

2 oktober 2017 - Stellenbosch, Zuid-Afrika

Wat een prachtige dag weer, veel wauw momenten. Eerst de auto opgehaald op het vliegveld. Een mooie Toyota Carolla. Daarna zijn we naar het schiereiland van Kaapstad naar het uiterste puntje gereden Even wennen voor Peter om links te rijden. We komen eerst langs Boulders beach wat bekend staat vanwege de pinquins. Echt leuk, ze hadden ook jonkies en je kon daar wel uren staan kijken.

Daarna door naar NP Kaap de goede Hoop. Prachtig natuurgebied met steile rotsformaties en beukende golven en mooie vergezichten. Bij Kaap point zitten de baboons te wachten of ze wat te eten kunnen wegkapen. Nadat we daar een lekker broodje hadden gekocht zijn we naar Kaap de goede Hoop gereden en hebben bij het wel bekende bord een foto genomen en op een paar rotsblokken genoten van de view en het heerlijke broodje. Was zooo genieten.

Na dit prachtige park zijn we naar Stellenbosch gereden voor onze volgende overnachting. Voor Stellenbosch zagen we een enorm dorp van golfplaatjes van zelf gemaakte huisjes. Een schril contrast met de prachtige wijnstreek en de vele enorme huizen bij de wijnboeren.  Doorgereden naar Knorhoek road waar wine estate Knorhoek ons guesthouse voor de nacht is. Eerst worden we door een portier met een heuse slagboom op het landgoed toegelaten. Het wijnproeflokaal is al gesloten, omdat het inmiddels na 17.00 uur is. Het is er erg mooi. Een prachtig guesthouse met alle luxe van dien. We bestellen een driegangenmenu en nuttigen daarbij een heerlijke fles wijn van het landgoed. Wat kan het leven toch goed zijn.

Morgen naar Hermanus. Kijken of we walvissen en dolfijnen kunnen spotten.