6 oktober

6 oktober 2017 - Knysna, Zuid-Afrika

Vandaag heel de ochtend gereden van Swellendam naar Knysna. We bezoeken eerst het Knysna elephant park. Dit is een opvanghuis voor olifanten. We krijgen eerst een film te zien over het park en gaan dan in een treintje naar de olifanten. We hebben bij binnenkomst een bakje met groente en fruit gekocht en mogen dit aan de olifanten geven. Als we met het treintje bij de olifanten komen gaan ze al direct bij een reling staan, ze weten dat we eten voor ze hebben. Als het bakje leeg is krijgen we een soort foto moment met de olifanten. Je mag ze aanraken en wat zijn ze toch groot. Het is echt wel heel bijzonder om zo dicht bij de olifanten te zijn, nog dichterbij gaat denk ik niet meer gebeuren. Er lopen ook zebra's rond.

Na een bakje koffie genuttigd te hebben gaan we weer op pad en komen langs een klein park waar grote bomen staan. Het is mooi aangelegd en bij de entree staat een echt een hele aardige man. Als we het park weer verlaten worden we helemaal uitgezwaaid alsof we dikke vrienden zijn.

We komen bij Stellata guesthouse aan waar we overnachten in Knysna. Een prachtig huis, hoog gelegen en je kijkt van hieruit op The Heads. Nadat we onze koffers in de kamer hebben gezet, gaan we The Heads van dichterbij bekijken. Een hoge rots met een inham naar Knysna met beukende golven van de Indische Oceaan.

We eten een hapje aan het Waterfront bij 34 South. Dit lijkt een beetje op de pier met jachthaven van Kaapstad. Een heerlijk plekje om de zon te zien onder te gaan. Het was weer een heerlijke dag.

Morgen naar Jeffrey Bay, kijken of we op het strand wat surfers in actie kunnen zien.