2de dag Kaapstad

1 oktober 2017 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Wat een dag, wat een dag! Vanmorgen waren we vroeg wakker, geen wonder als je rond 9en gaat slapen. We hadden die nacht daarvoor niet veel geslapen, dus dat is ingehaald. Zondagochtend is het nog niet druk als je naar buiten stapt om 8.30 uur. Eerst bij de buren een heerlijk ontbijt gegeten. Daarna weer op pad en vandaag staat Robbeneiland op de planning. Wat ben ik blij dat ik dit van te voren heb geregeld, de eerstvolgende datum om naar Robbeneiland te gaan is  is 8 oktober.

We lopen vanuit ons hotel naar Waterfront en schrijven ons in bij het Mandela museum vanwaar de boot vertrekt. Nadat we in deze ruimte een kleine expositie hebben bekeken gaan we ons tegoed doen aan lekker bakje koffie aan het haventje. Het is hier zo'n lekker sfeertje.

Voor 11-en lopen we terug naar het Mandela museum en gaan in de rij voor de boot. Na een half uurtje komen we aan op Robbeneiland en worden door een gids rondgeleid. Deze gids heeft zelf ook 7 jaar op Robbeneiland gevangen gezeten en vertelt hoe het leven er aan toeging voor politieke zwarte gevangenen. Als laatste krijgen we de cel van Nelson Mandela te zien. Daarna weer inschepen en terug naar Kaapstad. Daar aangekomen snellen we ons richting een taxi. We willen naar de tafelberg en het is ondertussen al 15.30 uur.

Gelukkig kunnen we nog naar boven met een gondel en het uitzicht is echt wonderschoon. Het is een van de nieuwe 7 wereld wonderen en wij zijn erbij!!!

Na een wandeling van ongeveer een uur gaan we terug met de gondel. We hebben genoten van het enorme weidse uitzicht en bijzonder om op het plateau gelopen te hebben.

Morgen de huurauto ophalen en verlaten we Kaapstad, via Kaap de goede Hoop naar Stellenbosch.