22 oktober

22 oktober 2017 - Kruger National Park, Zuid-Afrika

We staan op het gemakje op en hebben elkaar en Jermo gefeliciteerd met zijn 27ste verjaardag. We voelen ons toch wel een beetje raar dat we niet bij hem zijn deze dag. Als we thuis komen maken we het weer goed met hem. We ontbijten, knuffelen de beheerders van de lodge en vertrekken om de hoek naar het Krugerpark. Vanavond slapen we in Hazyview.

We rijden door het park en zien weer allerlei dieren. Vandaag veel olifanten op ons pad en giraffen. De imphala's zie we werkelijk overal en wordt al een beetje gewoon voor ons. Na een heel lang en ongemakkelijk pad ligt er ineens een leeuwin alleen onder een bosje, ja wat doet ze eigenijk. Ze haalt heel snel adem en ineens veert ze op. Wat is dit toch bijzonder fenomeen dat je deze dieren zo dichtbij kan bewonderen.

Rond 5en rijden we het park uit en gaan naar de Gecko Backbackers & Lodge in Hazyview, iets noordelijker in het Krugerpark. We dachten dat we de lodge hadden geboekt maar we zitten in het backpackers gedeelte.

De beheerder geeft als suggestie om bij Thanks te gaan eten. Overal hebben we geen internet en vragen waar dit wel kan. We gaan naar Topolini's waar we internet hebben en boeken een ander verblijf voor morgen en daar slapen we ook overmorgen in Hazyview. Aanvankelijk hadden we 2 nachten in Gecko backpackers maar dit gaan we niet doen.