15 oktober

15 oktober 2017 - St Lucia, Zuid-Afrika

We hebben een prima ontbijt en gaan vandaag naar Cape Vital waar een mooi stukje strand te vinden is. Dit is 30 kilometer hier vandaan en dan kom je tevens door een wildpark. Deze combinatie is echt bijzonder, eerst naar de dieren spotten en daarna lekker de zee in.

We doen in het iSimangaliso Wetland park een loop en zien de nijlpaarden bij het water liggen en van een aantal zie je alleen de oortjes boven water komen. Ze zien er zo koddig uit maar ze kunnen ook link zijn. Verderop zien we ineens 2 neushoorns staan. Ze staan niet ver van de weg te grazen, waardoor we ze goed kunnen zien en foto's kunnen maken. We komen bij het strand aan en er lopen veel aapjes rond. Op het strand duikt Peter de golven in, Wil durf alleen een beetje aan de waterrand. De golven zijn zo hoog. We moet op tijd weer terug, omdat we een boottrip hebben geregeld om nog meer nijlpaarden te zien en krokodillen.

Om 16.00 uur komen bij de Bridge aan waar we op de boot stappen. Dit is in St. Lucia vlakbij dus. We varen 2 uur over het bruine water en we worden beloond met heel veel nijlpaarden. Wat een leuke tocht met een prachtige ondergaande zon.

Na een lekkere maaltijd in St Lucia sluiten we de dag weer af. Top dagje!